Heller-Leder spolupracuje s Bolt Threads
Koželužny vstupují do strategického partnerství při výzkumu „houbové náhražky“ usní
Německý výrobce usní Heller-Leder bude v budoucnu spolupracovat se společností Bolt Threads, se sídlem v Kalifornii, na výzkumu, vývoji a výrobě nového materiálu Mylo. Mylo je založeno na myceliu, tj. na podzemní struktuře hub. Heller uvedl jako důvod strategického partnerství rostoucí počet lidí, kteří odmítají jíst maso nebo kteří se chtějí úplně vzdát produktů živočišného původu. více ...
Adidas stěhuje automatizované továrny do Číny
Německá značka sportovního oblečení a obuvi uzavře Ansbach a Atlanta Speedfactories. Cílem je nasazení technologie Speedfactory u asijských dodavatelů do konce roku 2019
Od konce tohoto roku bude společnost adidas používat technologie Speedfactory k výrobě atletické obuvi u dvou svých dodavatelů v Asii. Společnost očekává, že to povede k lepšímu využití stávající výrobní kapacity a větší flexibilitě při navrhování výrobků. více...
Diagnostika a poradenství v oblasti péče o nohy
Ve Zlíně již osm let poskytuje služby občanům Diagnostické a poradenské centrum v oblasti péče o nohy. Je provozováno pod záštitou České obuvnické a kožedělné asociace, ve spolupráci s rehabilitačním pracovištěm Medical Point, odborným lékařem ortopedem z Krajské nemocnice Tomáše Bati a firm
ou Proteching-B, která se specializuje na výrobu stélek. Díky vstřícnosti a finanční podpoře statutárního města Zlína mohou občané využívat služby tohoto centra zdarma, a to přímo v budově magistrátu vždy jedenkrát měsíčně. více ...
Vítězové Ceny Nadace Jana Pivečky 2019
Do 13. ročníku soutěže o Cenu Nadace Jana Pivečky, která je organizována Nadací Jana Pivečky ve spolupráci s Českou obuvnickou a kožedělnou asociací ve Zlíně a s Veletrhy Brno a.s. se přihlásilo celkem 48 studentů s 76 exponáty ze 7 odborných škol v České republice (ČR). I letos byly ceny předány na veletrhu KABO II, který se konal od 24. do 26.8.2019 Nadace touto soutěží navazuje na život a dílo pana Jana Pivečky, který podporoval mladé talenty. Více...
RSD TOK ve Zlínské kraji byla slavnostně podepsána
Český textilní, oděvní, kožedělný a obuvnický průmysl (dále jen TOK průmysl) prošel složitým obdobím transformace a restrukturalizace, ve kterém ztratil významnou část svých výrobních kapacit, výkonů a zejména pracovníků. Musel prokázat vysokou odolnost v procesu globalizace a stabilizovat svoji pozici. Transformační změny způsobily odvětví újmu na respektu vlivem neobjektivního náhledu na jeho ekonomickou kondici a potenciál růstu.
To se velmi silně promítlo v zájmu žáků základních škol o odborné vzdělání těchto oborů a tím došlo k výrazné redukci kapacit odborných učilišť a středních odborných škol. Rovněž firmy nebyly většinou schopny definovat dlouhodobé potřeby v náboru kvalifikovaných pracovníků. Textilní, oděvní, kožedělná a obuvnická výroba se v celostátním měřítku potýká s minimálním zájmem žáků o střední odborné školy daných oborů, v důsledku čehož hrozí také jejich zánik. více ...
Fast Fashion – „Důsledky šílenství módy“
Celosvětová výroba oděvů a obuvi se za 15 let zdvojnásobila. „Fast Fashion“, tedy „rychlá móda“ je název systému, který podporuje módní průmysl. Ekologické důsledky jsou fatální. Módní řetězce přinášejí ročně více než 20 kolekcí a neustále vytvářejí nové „nákupní pobídky“. Při tom se spoléhají na marketing ovlivňujících osobností, tj. na zástupce v síti, kteří prezentují nové kolekce. Tisícekrát se na tyto příspěvky klikne např. na Instagramu nebo na YouTube.
Neustálý nákup nových šatů byl po mnoho let koníčkem modelky a herečky Marie Nasemann. Zřícení textilní továrny Rana Plaza v roce 2013 v Bangladéši, která rovněž vyráběla pro významné evropské módní řetězce, ji však přimělo svůj postoj přehodnotit. Dnes Marie Nasemann vede kampaň za „spravedlivou módu“ a ukazuje, jak může udržitelná móda fungovat. více ...
Zvýšení prodeje v německém obuvnickém průmyslu
13. září 2019 Německo
V první polovině roku 2019 se tržby v německém obuvnickém průmyslu zvýšily o 2,8%, protože celkový prodej výrobců obuvi dosáhl 1,60 miliardy EUR, ve srovnání se stejným obdobím roku 2018. Data pocházejí od Spolkové asociace německého obuvnického a kožedělného průmyslu (HDS / L) a byla oznámena na tiskové konferenci konané v Düsseldorfu na začátku tohoto měsíce. Stejný zdroj naznačuje, že nárůst prodeje lze připsat hlavně výrobcům sportovní a ochranné obuvi. více ...
CENTRUM VÝZKUMU OBOUVÁNÍ BYLO SLAVNOSTNĚ OTEVŘENO
Zlín 30. 4. 2019 - Vrátit Zlín zpět na mapu jako město obuvi, propojit výzkum obouvání s praxí a podporovat mladé nadějné designéry i zavedené obuvnické firmy. K tomu bude sloužit nové Centrum výzkumu obouvání, které slavnostně otevřela 30. dubna 2019 Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Naplňuje se tak vize profesora Petra Sáhy, který o návrat obuvnictví do Zlína usiluje již několik let. více ...
Dětská gumová obuv „propadla“
Gumová obuv pro děti obsahuje plno škodlivých látek. Tyto údaje zveřejnil spotřebitelský časopis Öko-Test ve svém zářijovém vydání. Pro 16 modelů, které zkoumali experti z laboratoře, měli jen „špatné známky“. Nejlepší uspokojivé výsledky měl jen model „Elefanten Jaloppy Jelly“ od firmy Deichmann za 19,90 EUR, další modely byly klasifikovány jako nedostačující. Dva páry byly vadné, dvanáctkrát udávali „testeři“ nejhorší stupeň neuspokojivý.
Hlavním viníkem celkového bídného výsledku je především zvýšené množství polycyklických aromatických uhlovodíků (PAK), které byly přítomny ve všech botách. Mnoho výrobků obsahovalo ftaláty - jedná se o změkčovadla, která dělají z křehkého plastu měkkou a pružnou hmotu. Analyzované sloučeniny jsou v dětských výrobcích a hračkách, které mohou děti dávat do úst, v celé EU silně regulovány. Öko-Test proto doporučuje dětem obléci silné podkolenky nebo punčochy, protože pak je pravděpodobné, že se škodlivé látky nedostanou do těla přes punčochy a přes neporušenou kůži.
Překlad: ČOKA
Zdroj: Shoez, 10/2018, str. 6
Obrázek: www.mytoys.de
On-line prodej obuvi v Německu vzrostl o osm procent
23.04.2019
Spotřebitelé v prvním čtvrtletí nakoupili na internetu za 1,05 miliardy EUR obuvi.
On-line prodej obuvi v Německu v prvním čtvrtletí 2019 meziročně vzrostl o 8,1 procenta na 1,049 miliardy EUR. Tyto údaje uvedl Německý svaz pro e-commerci a Zásilková společnost Německo e.V. (bevh) , kteří již šestkrát za sebou provedli spotřebitelský průzkum „Interaktivní obchod v Německu“. Výrazně silněji než segment obuvi rostl on-line prodej oblečení. Ten vzrostl o 14,2 procenta na 3,132 miliardy EUR.
Celkově vzrostl internetový obchod mezi lednem a březnem překvapivě silně o 11,2 procenta oproti prvnímu čtvrtletí roku 2018. Zákazníci koupili v on-line obchodu v tomto období zboží za 16.244 miliard EUR včetně DPH.
On-line prodej obuvi v Německu vzrostl o osm procent.
Překlad: ČOKA
Zdroj: www.shoez.biz/top-news/details/online-schuhumsatz-steigt-um-acht-prozent-6753.html
Soutěž o Cenu Nadace Jana Pivečky 2019
Tak jako každý rok i letos mají mladí designéři a návrháři možnost zúčastnit se soutěže o Cenu nadace Jana Pivečky.
Nadace Jana Pivečky se spoluorganizátory, kterými jsou Česká obuvnická a kožedělná asociace a akciová společnost Veletrhy Brno, touto cestou pokračuje v práci pana Jana Pivečky a zároveň chce ukázat odborné i laické veřejnosti, že v České republice máme široký potenciál schopných a talentovaných mladých designérů, kteří jsou nápadití a originální a které je potřeba v jejich úsilí maximálně podpořit.
Vítězné modely jsou každoročně oceněny u příležitosti veletrhu KABO přímo na brněnském výstavišti. Kromě vítězných modelů jsou zde vystaveny také další vybrané modely, takže soutěž je i možností pro prezentaci škol, studentů a mladých začínajících návrhářů.
Podrobné informace k soutěži a přihlášku naleznete níže.
Předávání certifikátů značky Žirafa a Komfortní obuv
Také letos byly v rámci veletrhu KABO předána nová ocenění firmám, které se seriózně a dlouhodobě zabývají kvalitou dětské obuvi nebo obuvi pro dospělou populaci a tuto si nechávají ověřit v systému tzv. dobrovolné certifikace. více ...
ČOKA: sladká bota k 25. narozeninám
Letos v lednu tomu bylo přesně 25 let, co se v Brně při veletrhu KABO uskutečnila v Domě techniky ustavující schůze České obuvnické asociace (ČOA). Asociace pak byla oficiálně registrována dne 3. března 1994. Od té doby se vyprofilovala ve významnou profesní organizaci, která je mimo jiné odborným garantem veletrhu KABO. I proto přišli zástupci Veletrhů Brno s velkou gratulací a sladkým dárkem. Generální ředitel Jiří Kuliš spolu s ředitelkou projektu veletrhů módy STYL a KABO Gabrielou Císařovou popřáli ČOKA k narozeninám a předali dort ve tvaru pánské boty prezidentovi České obuvnické a kožedělné asociace Miroslavu Bískovi a tajemnici ČOKA Vlastě Mayerové.
Zdroj: www.bvv.cz
UZNÁVANÁ AUTORITA V BRANŽI - Česká obuvnická a kožedělná asociace slaví 25 let
21. ledna 1994 se sešla v Brně při veletrhu KABO v Domě techniky ustavující schůze České obuvnické asociace (ČOA). Asociace pak byla oficiálně registrována dne 3.3.1994. Podnět k tomuto počinu dal ing. Jiří Mlejnek, tehdejší generální ředitel společnosti STIVAL. Již od počátku byla asociace založena jako sdružení výrobců a prodejců obuvi a dalších doprovodných sortimentů, což se ukázalo jako velmi prozíravé. V té době existovalo mnoho silných a velkých výrobců obuvi, a to nejen ve Zlínském kraji, ale i řada výrobních obuvnických družstev, které byly kolektivním členem asociace. více ...
„Barefoot obuv“ – vyjádření k problematice tzv. „bosé obuvi“
Přestože v evropských zemích, ale i v USA, odkud „bosá obuv“ přišla, tento trend byl již dávno opuštěn, v České republice se stala velkým prodejním hitem. Poslední dobou se opravdu nedá přehlédnout popularita takzvané „bosé obuvi“ – původně však šlo především o výrobek určený na běh v přírodě s typicky oddělenými prsty. Nabídka se však rozšířila a prodejci nabízejí tuto obuv i pro běžné nošení včetně obuvi dětské. A i když dětská „barefoot obuv“ je velmi drahá, není zase tak málo rodičů, kteří ji kupují. Je přece „zdravá“ a pro rozvoj dětské nohy tím pádem nejvhodnější! více ....
Investoři plánují "Město obuvi" (Schuhstadt) v Pirmasensu
Má zde být vytvořen obchodní park pro obuv o rozloze 5000 m2.
V Pirmasensu je plánováno maloobchodní centrum pro obuv o ploše přibližně 5 000 metrů čtverečních. Potenciální investoři Rolf Schäfer, Christoph Arnold a Patrick Buch chtějí v projektu investovat zhruba dvanáct milionů eur. "Schuhstadt" má být postavena uprostřed Pirmasensu na místě bývalé Kaufhalle. Jako nájemce chtějí vybrat prodejce i výrobce obuvi. Investor Schäfer usiluje o 40 nedělí, kdy zde bude otevřeno. Pokud město Pirmasens schválí projekt, chtěli by začít do osmi měsíců s výstavbou „Města obuvi“.
16.10.2018
Zdroj: http://www.shoez.biz/business.html
Překlad: ČOKA
SŠOT opět otevřela učební obor Výrobce obuvi
Také v letošním roce otevřela Střední škola obchodně technická (SŠOT) ve Zlíně díky podpoře Zlínského kraje učební obor Výrobce obuvi denní formou studia. Absolventi získají profesní vědomosti a dovednosti v univerzálně pojatém oboru. Školní vzdělávací program je zaměřen na specializaci pro zakázkovou výrobu nebo opravy obuvi a kožedělného zboží. Můžete se stát ševcem ve městě, kde obuvnictví má letitou tradici
Praktická výuka probíhá ve vybavené školní dílně a mnohé dovednosti žáci získají také v partnerských firmách. Po ukončení studia najdou absolventi zaměstnání v obuvnických firmách, v provozovnách služeb nebo při samostatném podnikání v oblasti zakázkové výroby a při opravách obuvi. Další možnost je po úspěšném vykonání závěrečné zkoušky pokračovat v nástavbovém studiu Podnikání v SŠOT.
Kontakt na školu: SŠOT Zlín s. r. o., nám. T. G. Masaryka 1279, 760 01 Zlín
telefon +420 576 037 216, e-mail:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
, www.ssot.cz
Letáček s informacemi o oboru naleznete ZDE.
Baťova manažerská škola
Kurzy Baťovy manažerské školy se konají pravidelně od roku 2010 v prostorách Fakulty managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Lektory kurzů jsou renomovaní odborníci z akademické i firemní praxe.
Jednotlivé části kurzu přináší posluchačům informace o současných moderních metodách řízení, ale nabízejí také přehled o řízení ve firmě BAŤA, a. s. v období do roku 1939 a zhodnocení možností využití principů tohoto systému řízení v současných podmínkách. V rámci kurzu vedle přednášek jsou využity i formy seminářů, případových studií a pracovních diskusí. Prostor je rovněž pro analýzu a řešení vlastních manažerských témat jednotlivých účastníků kurzu. Účastníci po absolvování kurzu obdrží certifikát Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
Další, 15. běh kurzu, se bude konat 29. - 30. listopadu 2018.
Zdroj a více informací na http://www.batovaskola.cz/