"Pokud chcete udržitelnou obuv, musíte vyrábět v Německu", Rozhovor s Verenou Carney, zakladatelkou Orange Children

Značka Orange Children byla založena v roce 2021 její generální ředitelkou Verenou Carney. Carney přináší do této značky 30 let zkušeností jako návrhářka obuvi a 18 let jako partnerka ekologické společnosti vyrábějící dětskou obuv. Cílem a záležitostí srdce je výroba kvalitní, ekologické domácí a barefoot obuvi pro děti ve vlastní francké manufaktuře - made in Germany. V současné době zaměstnává 14 zaměstnanců na plný a částečný úvazek. V příštích několika letech je plánována expanze značky online a kamenných obchodů, stejně jako rozšíření sortimentu. 
SHOEZ hovořil s Verenou Carney o udržitelné výrobě obuvi, výzvách trhu a dodavatelských řetězcích.

SHOEZ: Paní Carneyová, člověk má dojem, že všichni výrobci obuvi si dnes nárokují slovo "udržitelnost" pro sebe.
Carney:
Ano, udržitelnost se stala módním slovem. Udržitelnost je téma blízké mému srdci již 20 let a od roku 2021 se důsledně věnuji své značce Orange Children.

SHOEZ: Je 100% udržitelná výroba vůbec možná?
Carney:
100% udržitelnost není možná, máte pravdu, protože pak bychom všichni museli chodit bosí. Ale jen proto, že je propagována udržitelnost nebo se používají alternativní materiály ke kůži, jako je kaktusová kůže z dalekého Mexika, neznamená, že bota je ekologická.

SHOEZ: Kde podle vás začíná udržitelná výroba?
Carney:
Začíná to nakupováním. Useň, která musí být dovážena z daleka, způsobuje dlouhé přepravní trasy, které vždy způsobují další znečištění životního prostředí. Máme možnost získat certifikovanou přírodní useň z Německa. To nám zaručuje, že kůže je činěna podle přísných směrnic EU a je neustále testována na škodlivé látky nezávislými institucemi.

SHOEZ: Je to dražší než dovážet useň z Dálného východu. Správně?
Carney:
Na první pohled ANO. Pokud si mám na usni na něco stěžovat nebo mám speciální požadavky, určitě to funguje lépe s firmou v sousedním městě, než když se nachází na jiném kontinentu. Dokonce i jednoduché věci, jako je vzájemné poznávání a získání osobního dojmu, jsou tak nekomplikované. A to, co si mnoho výrobců muselo hořce uvědomit během prvních dvou let Corony a nyní s válkou na Ukrajině, je, že čím delší jsou dodavatelské řetězce, tím větší je riziko, že budou přerušeny a pak se doslova celá výroba zastaví. Jako inovativní společnost v obuvnickém průmyslu musíte také prorazit na nové půdě, tj. experimentovat s novými vzory a ortopedickými přístupy nebo s alternativními materiály. Právě tyto zakázkové výrobky můžete implementovat nejrychleji a nejšetrnějším způsobem, když je firma takříkajíc za rohem.

SHOEZ: Nedostatek kvalifikovaných pracovníků je patrný všude. Jak to řešíte?
Carney:
Samozřejmě, je to výzva i pro nás. Schválně jsme hledali výrobní závod na venkově. Mnoho kvalifikovaných pracovníků by chtělo pracovat mimo typické metropolitní oblasti, ale chybí vhodné společnosti a zaměstnavatelé. Každý, kdo zde nabízí flexibilní pracovní dobu jako malá firma, nemá nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Uvědomuji si, že to nemusí být řešení pro velkou výrobní společnost, ale pro malé a střední podniky to není jen příležitost, ale tržní výhoda.

SHOEZ: Nyní jste vysvětlil, kde pro vás udržitelnost začíná, ale kde končí pro vás?
Carney:
Smyčku uzavíráme tím, že naše useň je plně kompostovatelná. Mohli byste naše boty zakopat do kompostu a 99 procent z nich by se po nějaké době rozpustilo.

SHOEZ: Jak důležitá je služba pro udržitelnost ekologické společnosti?
Carney:
Kromě ekologické a vysoce kvalitní obuvi chtějí zákazníci něco velmi důležitého, a to osobní servis.

SHOEZ: Ale co má udržitelnost společného se službami, které se nakonec dějí v obchodě během prodeje a poradenství a ne ve vaší továrně?
Carney:
Každý maloobchodník zná problém minimálního objednaného množství. Proč vyrábět více a více přepravovat, když je to méně možné, a nutit maloobchodníka, aby kupoval více, než potřebuje? Pokud od nás prodejce chce pouze pár bot jednoho modelu, nechá si v krátké době doručit pouze jeden pár. Tato služba pak také poskytuje koncovému zákazníkovi širší výběr, a tím je pak servis zákazníkovi. Udržitelná akce může být tak snadná. A další příklad udržitelnosti ve službách: Co se stane s dětskou obuví, která má v určitém okamžiku vážné známky opotřebení a potřebuje například novou podrážku? Nejlepší ekologické řešení je tak zřejmé: Pošlete nám botu a my ji opravíme, hotovo.

SHOEZ: Máte nějakou radu pro váš obor?
Carney: Pokud chcete udržitelné boty, musíte je vyrábět v Německu.

12 června, 2023
Zdroj: https://www.shoez.biz
Překlad: ČOKA

Co hledáte?

Změnit jazyk
Česky English

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Nastavení soukromí a cookies

Souhlasem se sdílením dat nám poskytnete informace, které potřebujeme pro zlepšování, analýzu a marketing napříč těmito webovými stránkami. Dále souhlasíte s předáním údajů třetím stranám a mimo EU. Prohlašujeme, že Vámi poskytnuté informace jsou zabezpečeny proti zneužití.

Dejte nám prosím vědět, která data nám a našim partnerům dovolíte zpracovat.


Technická data

Trvale zapnuto

Webové stránky potřebují technická data pro správné fungování. Bez těchto dat by nebylo možné například vyhledávat, přehrát video nebo dokončit objednávku v e-shopu.

Analytické a statistické údaje

Analytické a statistické údaje nám pomáhají pochopit, jaké funkce jsou vaše oblíbené, co nám na webu nefunguje, jaké zařízení pro prohlížení stránek používáte a mnoho dalších.