Odhadovaná hodnota trhu s oděvy, obuví a doplňky při dalším prodeji se nyní celosvětově pohybuje mezi 100 a 120 miliardami USD, což je více než trojnásobek velikosti před dvěma lety. To je jedno ze zjištění nejnovějšího výzkumu provedeného společností Boston Consulting Group (BCG) a globální platformou pro další prodej Vestiaire Collective s názvem "Co znamená zrychlující se trh z druhé ruky pro módní značky a maloobchodníky"*.
Studie dále uvádí, že trh s použitým zbožím již má hodnotu 3 až 5 % celkového odvětví oděvů, obuvi a doplňků a stále by mohl růst až na 40 %. Kromě toho, zatímco produkty dalšího prodeje nyní tvoří přibližně čtvrtinu skříní kupujících použitých výrobků, očekává se, že v roce 2023 budou tvořit 27% skříní, což naznačuje, že tento trh nevykazuje žádné známky zpomalení. Je třeba poznamenat, že spotřebitelé Gen-Z jsou nejvhodnější jak pro nákup (31%), tak pro prodej (44%), následováni jsou mileniály (27% a 37%).
Cenová dostupnost byla uvedena jako hnací síla číslo jedna pro nákup použitých položek mezi více než polovinou respondentů, ale je to klesající trend. Mezitím se udržitelnost ukazuje být stále populárnější hnací silou nákupu na tomto trhu, přičemž
40 % respondentů považuje další prodej za způsob, jak konzumovat módu udržitelným způsobem; tento faktor je převažující při nákupu obuvi a oblečení. Kromě toho byla rozmanitost výrobků uváděna jako druhý největší faktor za spotřebou použitého zboží.
Na druhé straně se většina prodejců (60 %) snaží vyčistit své šatníky a stejný počet přiznal, že chce získat zpět zbytkovou hodnotu své položky a ji utratit za použité věci (39 %) nebo z první ruky (20 %) nebo obecně (39 %).
*Tato zpráva je třetí v řadě spolupráce mezi BCG a Vestiaire Collective a byla založena na dvou globálních průzkumech 6 000 spotřebitelů provedených v roce 2020 a v roce 2022.
13.10.2022
Zdroj: Trh s použitým zbožím se od roku 2020 ztrojnásobil (worldfootwear.com)
Překlad: ČOKA
Foto: Umělá fotografie na Unsplash